Nie jestem rachmistrzem, a ten wątek dotyczy 1.4 tsi, a nie diesla więc nie mają ze soba nic wspólnego. Raczej nikomu z tsi nie polepszy się jak poczyta o koledze z problemani z tdi.
Zamieszczone przez krzysn
Nam, szczerze zadowolonym z silnika, jego osiągów, spalania i kultury pracy pozostaje czekać na ewentualna usterkę.
Każdy na coś czeka , ja na klapnięcie tyłu, taki koncern widać :twisted:
Zamieszczone przez krzysn
Moim zdaniem wątek powinien być zamknięty. Kolejne posty nic nowego nie wnoszą.
Tak i od tego nagle wszystkie rozrządy będą idealnie pracowały...eh :?
5. Dzięki koledze LUKI w tym wątku są zamieszczone zdjęcia rozebranego rozrządu, poszczególnych części, różnych modeli łańcucha oraz merytoryczne materiały co do przyczyny wady i metod jej usuwania.
MG thx
kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
Nie wymienię wraz z tym przeglądem tego rozrządu, nie wymienię ani za rok ani za dwa. Moja "dzidziunia" robi teraz jako "samochód zony" a ja bawię się quattro. Czarna ma już 100k przejechane, może sprawdzimy? Ile jeszcze przejedzie bez wymiany rozrządu?
Ciesz się chłopie z dobrego egzemplarza. Ja już 2 razy miałem wymieniony nastawiacz rozrządu (poczytaj wątek, wcześniej o tym pisałem), a teraz będzie już 3 raz. Znowu zaczął mocno terkotać !!!!!!!!!!!!!!!!!
A przebieg 67 tysięcy raptem.... Już sam nie wiem, co mam robić. Olać to, czy walczyć dalej?
[ Dodano: Pon 04 Lut, 13 17:47 ]
Zamieszczone przez yogi_at_pozen
Zamieszczone przez Marcinooo
Jak już raz wspominałem, w ASO powiedziano mi, żeby w tym silniku trzymać poziom oleju na maksymalnie wysokim poziomie.
a zdajesz sobie sprawe ze to prawdopodobnie dlatego ze napinacz jest do dupy (ma ponoc bledna konstrukcje elementu ktory w skrocie nazwac mozna "zaworem zwrotnym") i ucieka z niego olej jak wylaczysz silnik, i ten maksymalny poziom oleju ma powodowac ze ten olej szybciej sie tam dostaje ponownie, co rownoczesnie moze prowadzic do innych problemow z silnikiem zwiazanych ze zbyt wysokim cisnieniem oleju powodowanych jego nadmiarem
Hę???? A co ma poziom oleju do prędkości dostarczenia go do układu smarowania??? Jak się nie znasz na budowie i zasadzie działania układu smarowania, to się nie wypowiadaj.
Z tym olejem to raczej prawda. Walczac z tym terkotaniem postanowiłem dolać oleju pod samom granicę punktu B na bagnecie (czytaj instukcja) jest to maksymalny dopuszczalny poziom. I terkotanie ustało jakby ręką odjeło. Po 1,5 miesiąca jazdy się znowu pojawiło więc sprawdziłem olej i oleju ubyło, był na normalnym poziomie, nadmiar spieprzył przez korek wlewu i bagnet. Zostałem z pytaniem czy za słabo zakręciłem korek wlewu oleju i słabo wcisnąłem bagnet że olej pojawił się na silniku, czy bzdurą są te poziomy oleju w instrukcji. A ja kolega pisał wyżej co ma poziom oleju do podawania go przez pompe ano ma tyle że wtedy olej jest w napinaczu i nastawniku więc jak zawory się nie cofną to nadal tam jest olej i nie napierdziela. Jutro znowu zaleje do maxa oleju i teraz sprawdzę bagnet i korek wlewu oleju. Ja położyłem lachę na ten nastawnik szkoda zdrowia, za rok wymienię sobie na nową octavię, a starą dam w rozliczeniu. Zobaczymy co wtedy powie ASO....hahaha.
Z tym olejem to raczej prawda. Walczac z tym terkotaniem postanowiłem dolać oleju pod samom granicę punktu B na bagnecie (czytaj instukcja) jest to maksymalny dopuszczalny poziom. I terkotanie ustało jakby ręką odjeło. Po 1,5 miesiąca jazdy się znowu pojawiło więc sprawdziłem olej i oleju ubyło, był na normalnym poziomie, nadmiar spieprzył przez korek wlewu i bagnet. Zostałem z pytaniem czy za słabo zakręciłem korek wlewu oleju i słabo wcisnąłem bagnet że olej pojawił się na silniku, czy bzdurą są te poziomy oleju w instrukcji. A ja kolega pisał wyżej co ma poziom oleju do podawania go przez pompe ano ma tyle że wtedy olej jest w napinaczu i nastawniku więc jak zawory się nie cofną to nadal tam jest olej i nie napierdziela. Jutro znowu zaleje do maxa oleju i teraz sprawdzę bagnet i korek wlewu oleju. Ja położyłem lachę na ten nastawnik szkoda zdrowia, za rok wymienię sobie na nową octavię, a starą dam w rozliczeniu. Zobaczymy co wtedy powie ASO....hahaha.
Tak się zastanawiam czy przypadkiem nie masz podmienionej miarki poziomu oleju. Być może od nowości jest nie ta co ma być i jeździsz na złym poziomie oleju?
Widziałem taki przypadek co prawda w Fiacie, ale przy takich wariacjach nie można z góry wykluczać żadnej przyczyny.
Octavia II FL 1.2 TSI Elegance
,,Mężczyzna tylko od życia nauczy się żyć i żadna pedagogika tej nauki nie zastąpi. Miguel de Unamuno ''
Witam forumowiczów!
Też posiadam omawianą w w/w wątku Octavie 1,4tsi 2009r (nie byłem na żadnym przeglądzie- więc ewentualna partycypacja w kosztach przez SAP nie jest możliwa) z którą na tę porę nie mam żadnych problemów (pewnie dlatego że przebieg niski 17500km i olej zmieniłem przy 4000 i 15000km) i bardzo jestem zadowolony z osiągów i spalania tego silnika ale nie ukrywam że śledzę wątek prawie codziennie
Tak myślę, może któryś z kolegów planuję lub wymieniał sam ten rozrząd i jest w stanie zrobić tutorial z opisem i fotkami, gdyż ja się mocno zastanawiam że w razie wystąpienia u mnie tej usterki czy nie zabrać się samemu do naprawy. Wykaz części i ich ceny były podawane na forum, jedynie (lub przede wszystkim) potrzebna wiedza osoby która przez to przebrnęła i wie jak to poskładać dobrze w całość. Nie jestem mechanikiem, ale nie mam też dwóch "lewych rąk" i sądzę że gdyby taki poradnik został stworzony wielu z nas by skorzystało z niego. Nawet byłbym chętny do składki na "dobrą flachę" dla osoby, która byłaby w stanie opisać przebieg naprawy.
Pozdrawiam
kubaKPR, Nie nakręcaj się. Jak jest dobrze to nie czytaj tego, bo zaraz utwierdzisz się w przekonaniu, że ty też to masz. 78 stron z których na dwóch znajdują się ciekawe informacje. Reszta to bicie piany.
Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.
Nie chcę być niegrzeczny, nie chcę też robić off-topica, ale za ciśnienie w układzie smarowania odpowiada pompa oleju. Natomiast poziom oleju pokazany na bagnecie, to poziom oleju w misce olejowej, który ma się nijak do ciśnienia oleju w układzie smarowania, podczas postoju samochodu.
Jest tylko jedna możliwość, że poziom oleju w misce olejowej ma wpływ na uciekanie oleju z napinacza rozrządu: możliwe, że końcówka "smoka" do zasysania oleju z miski przy niższym poziomie lekko wystaje ponad lustro oleju. Gdy zalejemy go więcej, smok chowa się pod lustrem, więc grawitacyjny wypływ oleju jest ograniczony. Ale wg mnie to mocno naciągana teza....
Po 1 miesiącu od zmiany oleju na Motul 5w30 (wcześniej Castrol edge longlife):
1)subiektywnie stwierdzam, że po porannym rozruchu tzw głośniejsza praca łańcucha znacznie się ograniczyła.
2)Jeżeli auto stoi 1-3dni bez odpalani to po odpaleniu (gdy temperatura zewnętrzna w granicach 0c -2 +2) stwierdzam brak terkotania, gdy auto stoi 5-7dni bez odpalania delikatne terkotanie przez b krótki czas około 5-7sekund i dalej spokój.
3)Zauważyłem (pewnie żadna nowość) że przy dużych mrozach ponad -10 nie równa praca występuję nieco bardziej.
Będę obserował dalej :szeroki_usmiech , a na pewno nic nie wymieniam na razie.
A tak a propos, to orientujecie się czy dużo dłubania z taką wymianą kompletu? pytam przyszłościowo, bo na na razie jak pisałem nie zamierzam nic wymieniać. Ciekawy jestem czy w tzw domowym warsztacie z typową wiedzą mechaniczną da rade to zrobić samem..
Mam do was pytanie chce kupić Seata Leona 1.4TSi wiem ze to forum SKODY ale nie wiem co zrobić, autko bardzo mi sie podoba do tego długo oszczędzałem. Pytam bo strasznie dużo jest napisane o awariach tego silnika. Bardzo jestem wdzięczny za jakąkolwiek odpowiedz
Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.
Mam do was pytanie chce kupić Seata Leona 1.4TSi wiem ze to forum SKODY ale nie wiem co zrobić, autko bardzo mi sie podoba do tego długo oszczędzałem. Pytam bo strasznie dużo jest napisane o awariach tego silnika. Bardzo jestem wdzięczny za jakąkolwiek odpowiedz
Suma sumarum, to 2.0tdi nie ma wcale mniej problemów. A tak, krótko i konkretnie, to w zasadzie oprócz łańcucha nie ma takich defektów które się powtarzają w wielu egzemplarzach i są regułą. Kompletny łańcuch z całym osprzętem to w ASO około 2500zł, i to jest wydatek, który będziesz keidyś musiał zrobić. Pocieszeniem jest to, że bardzo rzadko zdarza się, że łańcuch przeskoczy i nabroi. Żeby oszczędzić ci czytania, to 90% to głośna praca po odpaleniu po długim postoju przez kilkanaście sekund.
Suma sumarum, to 2.0tdi nie ma wcale mniej problemów. A tak, krótko i konkretnie, to w zasadzie oprócz łańcucha nie ma takich defektów które się powtarzają w wielu egzemplarzach i są regułą. Kompletny łańcuch z całym osprzętem to w ASO około 2500zł, i to jest wydatek, który będziesz keidyś musiał zrobić. Pocieszeniem jest to, że bardzo rzadko zdarza się, że łańcuch przeskoczy i nabroi. Żeby oszczędzić ci czytania, to 90% to głośna praca po odpaleniu po długim postoju przez kilkanaście sekund.
Krzyśku, uwielbiam takie bajanie. Łańcuch nie przeskoczy (tylko się np. zerwie, mniej szkód narobi), głowica nie pęknie (tylko się mechaniczne zdezintegruje w stopniu uniemożliwiającym naprawę) i takie tam pierdoły.
Bardzo dobrze jest wierzyć w to, że ma się szczęście w życiu, ale jednak matka natura nie lubi próżni i na świecie chodzą także Ci, którzy jeśli kupią silnik TSI, łańcuch im pęknie, ani razu wcześniej o swoim zużyciu nie ostrzegając, a jeśli kupią dwójkę w klekocie, będzie miała od razu głowicę zalepioną poxiliną do sprzedaży.
Kiedyś było tak, że łańcuchy były dozgonne (żyły w silniku do jego zgonu) - problem polega na tym, że łańcuchy są nadal dozgonne, tylko obecnie czasami same te zgony powodują i nie jest w porządku pisanie, że ludzie się martwią, bo lubią, a silniki są niezawodne jak jednostki rodziny MB OM615.
Do kolegi Muka mam radę w formie przypowieści: znajomy kupił sobie Audi A6 z motorem V6 2.5 TDI. Pojeździł dwa miesiące, auto stanęło, utopił w nie jeszcze 5k złotych i cudem sprzedał auto - suma sumarum do tyłu był ponad 10kpln. Na moje pytanie o to, czemu to auto kupił, czy nie czytał historii o tych silnikach odrzekł: czytałem, wiedziałem, ale myślałem, że ja będę miał szczęście. Głębokość jego wiary w jego szczęście pominąłem milczeniem.
Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
Właśnie jestem po wizycie w ASO i mam mega ciśnienie.
Nie dość że jakieś 1,5 tygodnia do tyłu dowiedziałem się, że do wymiany jest komplet sprzęgieł (opisałem to w innym wątku), to dziś mi powiedzieli że jeszcze nastawnik łańcucha rozrządu czy jakoś tak. A na zakończenie, że na nastawniku może się nie skończyć, więc pewnie jeszcze łańcuch i kolejna kasa :evil:
Kur...a kumulacja jakaś, obydwa największe buble tego modelu w jednym aucie :shock:
Auto z sierpnia 2009, obecnie ponad 60kkm najechane.
Podobnież te wymiany są wymyślone przez Poznań na podstawie danych z ASO, a nie przez samych mechaników z ASO.
Na dzień dobry 7,5 tys PLN :shock: Wg nich Skoda Poznań weźmie część kosztów na siebie, ale dalej zostaje 4 tys. które muszę chyba wyczarować.
A jeszcze nie doszliśmy do kosztów łańcucha bo nerwy mi puściły jak usłyszałem że jego wymiana to kolejne ponad 1 tys złotych
I jak tu się nie wkurwić :?: :!:
Nie po to kupowałem nowe auto w salonie za grube pieniądze, by po 2 czy 3 latach padały w nim kluczowe podzespoły. I to jeszcze takie, które teoretycznie powinny wytrzymać całe lata normalnej eksploatacji.
Nie jest to moje pierwsze auto, które mam od nowości, ale na pewno pierwsze przy którym czuję się tak zrobiony w ... jajo mówiąc delikatnie. A dbam o każde tak samo.
Nawet Renówka Clio, z których większość się śmieje, że to jedno z większych badziewi, jeździ bez problemu 13 rok i wymieniane ma tylko to, co zalecane na przeglądach.
Toyką najeździłem ponad 180kkm przez 7 lat, i jedyne co mi padło, to pompa wtrysku. Przy 160kkm.
To paski rozrządu wymienia się przy 90-120kkm, a łańcuch teoretycznie miał być przecież bezobsługowy :evil:
Sorki jeśli mnie deczko poniosło, muszę się chyba upić w ten weekend z tego wszystkiego
Leniwiec, łańcuch teoretycznie miał być przecież bezobsługowy :arrow: niestety nie w 1.4 CAXA. poza tym to czego się spodziewałeś po aucie nowej generacji :?: to sprzęt na 3-5 lat eksploatacji. na dodatek ten co masz, jest obarczony kilkoma z góry wiadomymi fakapami. w ogóle to życzę najlepszego
Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Z ta skrzynia to bym sie upieral, ze to jest wada fabryczna modelu i powinni pokryc 100% kosztow wymiany, w slad za tym, ze na inne rynki gwarancja została wydluzona do 5 lat/150kkm
Так уж сложилось, что Российские средства массовой информации крайне неохотно освещают проблемы с концерном Volkswagen, которые приходят из-за рубежа. Перепечатка иностранной прессы в виде мировых новостей в последнее время происходит незаметно, а если и просачивается какая-либо информация, то ее привлекательность оставляет желать лучшего. Автомобильные порталы, которые более-менее известны в нашей стране как правило перепечатывают новости, выдергивая из оригинальной статьи важные детали, а если действие сюжета разворачивается в каком-нибудь малоизвестном городе Германии, обязательно уведут читателя в географическое дебри, не забыв напомнить в каком графстве или аббатстве этот город расположен, подчеркивая свою осведомленность в географических познаниях из энциклопедий, чем профессиональном переводе по автомобильной тематике. Некоторые идут дальше и размещают ложную информацию, вводя в заблуждение читателей.
Да, просят нас читатели за долгое вступление под кричащим заголовком, но мы решили представить Вам американскую статью как есть, которая вышла 18 января в Америке с обзором проблем по Дизельгейту.
Мы не являемся профессиональными переводчиками с английского языка на русский, а всего-лишь хотим донести до небезразличных людей истинное положение дел в общемировой судебной практике и общественного порицания жульнических схем концерна Volkswagen в обзоре статьи, которую просто адаптировали к литературному русскому языку и предлагаем изучить Вам профессиональный взгляд журналиста Ричарда Рида ее и написавшего.
Оригинал статьи расположен по ссылке: thecarconnection.com/news/1108413_german-court-slams-volkswagen-and-the-bill-for-dieselgate-could-soar
Немецкий суд врезал Volkswagen, а счета за Dieselgate могут взлететь
Richard Read
Reporter
18 января 2017
Ранее в этом месяце мы рассказывали вам о немецком владельце VW Eos , который подал в суд к компании Volkswagen по делу Dieselgate и дожидается решения суда в надежде, что VW выкупит проданную ему машину.
Насколько мы знаем по этому делу еще идут судебные заседания, но вот только что еще по одному похожему делу было принято решение трех судей в городе Хильдесхайм, Германия.
Для самих потребителей, а также для самого владельца ЭОС, это решение однозначно может быть хорошим знаком - как и для любого другого немца, который хотел бы подать в суд на Volkswagen
Иск был подан владельцем Skoda Yeti с 2,0-литровым дизельным двигателем, который требовал от Volkswagen выкупить автомобиль за его полную стоимость, аргументируя это тем, что кроссовер ощутимо потерял в цене в связи с дизельгейтом. Судьи, рассматривающие это дело вынесли решение в пользу истца, постановив Volkswagen выплатить около 26500 евро ($ 28300) владельцу.
Но эта новость звучит гораздо лучше для потребителей, потому что судьи были настолько яростны в своем постановлении, что сравнили Dieselgate с другими возмутительными скандалами, в которых бизнес намеревался обмануть потребителей - как, например, в случае с компаний , пойманной в 2013 , которая добавляла конину в производимые ею полуфабрикаты - лазанью или как в случае, произошедшем в 1985, в котором были пойманы австрийские виноделы, подслащивающие свои вина антифризом . К счастью, это не очень большая компания, чтобы упоминать ее.
Полная стенограмма дела Хильдесхайме не доступна, но, кажется, что Volkswagen упорно защищался, в частности, предоставив два противоречивых аргумента:
Устройства, занижающие выбросы, установленные на 11 миллионов дизельных двигателей компании, были внедрены низкоквалифицированными сотрудниками, которые не представляют Volkswagen в целом.
Volkswagen еще не определил, кто виноват в установке неисправных устройств и поэтому они не должны быть привлечены к ответственности.
Но выдвигая пункт # 1, то, очевидно, что Volkswagen стало трудно оспорить пункт # 2. В конце концов, если компания не знает, кто ответственен за Dieselgate, как они могут быть уверены, что низкоквалифицированные сотрудники виновны?
Эти аргументы стали еще жестче, на фоне резонансных событий по шести руководителям Volkswagen , которым были предъявлены обвинения на прошлой неделе в США по обвинениям в сговоре с целью совершения мошенничества.
Судьи не приняли во внимание ни один из них. Они, посчитали, что аргумент # 2 противоречит аргументу # 1 и это просто невероятно. В частности, они заявили, что в это невозможно поверить, что любое устройство с таким огромным экономическим последствиям могут быть разработаны и установлены на транспортных средствах без ведома и согласия низкоквалифицированных специалистов.
Представитель Volkswagen заявил, что автопроизводитель будет обжаловать это решение.
Будущие последствия
Здесь, в США, тысячи владельцев Volkswagen подали в суд на автопроизводителя за причиненный ущерб. В Германии, однако, где нет такого понятия, как подача коллективного иска, поэтому гораздо меньше владельцев последовали приведенному примеру (не каламбур).
Тем не менее, около 1000 автовладельцев, кто подал иск в суд на Volkswagen, примерно 250 были успешными. Это решение облегчает жизнь другим истцам, в том числе выстраивающимся в очередь за подачей коллективных исков, организуемых американской юридической фирмой Hausfeld и сайте My-Right.de .
Если импульс против Volkswagen продолжит расти в Германии, это может означать огромные проблемы для автопроизводителя. Здесь, в США, соглашение о выплате по Dieselgate с компанией Volkswagen уже превышает $ 21 млрд , а только Америке насчитывается около 500 000 незаконно фальсифицированных транспортных средств компании. В Германии это число приближается к 2,5 млн.
Ранее Volkswagen заявлял, что европейские владельцы автомобилей не смогут получить те же финансовые компенсации, которые будут выплачены американцам. Будет ли немцы продолжать верить этот аргументу?
Сомнительно, что немецкое правительство будет рисковать заставить одного из своих ведущих компаний, закрыть свои двери. Тем не менее, учитывая относительно приятную сделку, что американские владельцы получили по дизельгейту, мы были бы удивлены, если чиновники подтолкнули Volkswagen, чтобы предложить какой-то значимого компенсационный пакет для потребителей.
Мы будем держать вас в курсе, как будут развиваться события.
Na te okoliczności jest właśnie przedłużona gwarancja, 4 lata / 120 kkm.
Jak kupowałem auto nie było tego.
Zamieszczone przez ryjeks
Niestety auta aktualnie to jednorazówki. Choć VAG bryluje w dziwnych przypadłościach.
No właśnie od jakiegoś czasu próbuję się zorientować czytając różne wątki, ile rozrządów w 1.4 TSI i sprzęgieł w DSG7 z tego forum poszło lub powinno pójść do wymiany.
Trochę straciłem rachube
Zamieszczone przez Tony065
poza tym to czego się spodziewałeś po aucie nowej generacji :?:
Toyke miałem z 2002, nowy model. Sprzedałem ją by kupić Octe. Gupek ze mnie :lol:
Zamieszczone przez Tony065
na dodatek ten co masz, jest obarczony kilkoma z góry wiadomymi fakapami.
No właśnie na fakapy starałem się zwrócić im uwagę, jak byłem na ostatnim gwarancyjnym przeglądzie. Wtedy oczywiście wszystko było tiptop
Maicroft, widziałem tą stronę, niestety nie kumam cyrylicy, a wujkowi googlowi w tłumaczenia do końca nie ufam. Na forum jest ktoś, kto to faktycznie rozczytał?
Komentarz